Pietro Filipi je česká módna značka, ktorá navrhuje a šije dámske a pánske kolekcie. Prepracované oblečenie a doplnky tejto značky sa nesú v elegantnom a minimalistickom štýle. Vznikajú len v obmedzenom množstve a ich výroba prebieha prevažne na Slovensku a v Čechách.
Vznik značky Pietro Filipi
Značku Pietro Filipi založil v roku 1993 Petr Hendrych a jeho cieľom bolo vytvárať kvalitnú českú módu. V tom čase sa mu narodil syn Filip, a tak kombináciou ich krstných mien vznikol názov Pietro Filipi. Značka, ktorá mala pôvodne iba pár zamestnancov a fungovala z kočikárne v pražských Nusliach, má teraz štyridsať pobočiek v šiestich krajinách sveta.
Prvá vlastná pobočka
Až do roku 2001 dodávalo Pietro Filipi svoje oblečenie do multibrandových obchodov. S príchodom veľkých obchodných centier na prelome tisícročia sa však spoločnosť rozhodla otvoriť prvú vlastnú pobočku v Prahe – v OC Smíchov. Ďalším dôležitým momentom v histórii bolo otvorenie vlajkovej predajne, takisto v Prahe – na Národnej triede, a to v roku 2010.
Originálny model nakupovania
V roku 2020 predstavilo Pietro Filipi jedinečný model nakupovaní nazvaný „Ako sa cítite, toľko platíte“. V praxi to znamená, že zákazníci zaplatia za vybrané modely toľko, na koľko sa daný deň cíti. Jedná sa o reakciu na aktuálnu situáciu súvisiace s pandemickou krízou a vychádza z pocitu neistoty, ktorú dnes ľudia pociťujú.
Prečo zvoliť práve Pietro Filipi?
Oblečenie a doplnky Pietro Filipi sú zárukou kvality, jedinečnosti a elegancie. Každý produkt vzniká v obmedzenom množstve 30 – 400 kusov. Značka spolupracuje predovšetkým s lokálnymi dodávateľmi, čím si zabezpečuje dohľad nad kvalitou produktov. Oblečenie v minimalistickom a nadčasovom štýle uvíta vo svojom šatníku každá žena, ktorá miluje originálne kúsky, v ktorých si môže odskočiť z kancelárie rovno na spoločenskú udalosť.
Návrhári Pietro Filipi
Oblečenie a doplnky značky Pietro Filipi vytvára tím českých a zahraničných návrhárov. Medzi známe mená patrí napríklad Monika Drápalová, ktorá tvorí tiež pod vlastnou značkou Modrá, a ktorá bola v rokoch 2008 a 2013 ocenená cenou Czech Grand Design v kategórii Odevný dizajnér roka. Ivana Mentlová navrhuje pre Pietro Filipi prémiovú dámsku kolekciu Silverline a Filip Hieke má pod palcom pánske kolekcie.
Originálny model nakupovania
V roku 2020 predstavilo Pietro Filipi jedinečný model nakupovaní nazvaný „Ako sa cítite, toľko platíte“. V praxi to znamená, že zákazníci zaplatia za vybrané modely toľko, na koľko sa daný deň cíti. Jedná sa o reakciu na aktuálnu situáciu súvisiace s pandemickou krízou a vychádza z pocitu neistoty, ktorú dnes ľudia pociťujú.