Značka Gap vznikla v roku 1969 a založil ju Donald Fisher a jeho manželka Doris F. Fisher v San Franciscu v Kalifornii. Firma dnes prevádzkuje šesť hlavných divízií: Gap, Banana Republic, Old Navy, Intermix, Hill City a Athleta.
História značky Gap
Don Fisher založil značku Gap, pretože nemohol pre seba nájsť vhodné rifle, ktoré by mu sedeli. V obchodných domoch v San Franciscu sa dali nájsť iba Levi's 30-palcové a 32-palcové s vnútornými švami, ale nie 31-palcové. Navrhol značke Levi's, aby si otvorili obchod, v ktorom by si zákazníci mohli kúpiť všetky veľkosti na jednom mieste. V roku 1972 potom Fisherovci založili svoju vlastnú značku džínsov.
Značka Gap v číslach
K septembru 2008 mala značka Gap približne 135 000 zamestnancov a prevádzkovala 3 727 obchodov, z ktorých 2 406 sa nachádza v USA.
Marketing značky Gap
Značka Gap sa pri svojom otvorení pôvodne zameriavala na mladšiu generáciu, pričom svojím názvom odkazovala na vtedajšiu generačnú priepasť. Značka Gap bola prvou z mnohých obchodov, ktoré predávali iba Levi's. V roku 1973 začala značka Gap vyrábať vlastné džínsy, aby sa odlíšili od obchodných domov. Súčasný marketing spoločnosti Gap sa snaží osloviť širokú demografickú skupinu zákazníkov, zatiaľ čo Banana Republic predstavuje sofistikovaný imidž so samovyjadrujúcou ľahkou osobnosťou a Old Navy sa zameriava na „zábavu, módu a hodnoty“ pre rodiny a mladších zákazníkov.
Product Red od Gap
V roku 2006 sa Gap zúčastnil kampane Product Red uvedením špeciálnej kolekcie RED, vrátane trička vyrábaného v Lesothe z africkej bavlny. Rozšírená kolekcia Gap Product Red uzrela svetlo sveta 13. októbra 2006. 50 až 100 percent zisku putovalo do globálneho fondu.
Značka GAP pre deti
V roku 1986 sa Drexler snažil naplniť ďalšiu potrebu oblečenia generácie baby boomu debutom Gap Kids, ktorý obsahoval pohodlné a odolné oblečenie pre deti rodičov, ktorí nakupovali v obchodoch Gap. Koncept mal obrovský úspech.
Marketing značky Gap
Značka Gap sa pri svojom otvorení pôvodne zameriavala na mladšiu generáciu, pričom svojím názvom odkazovala na vtedajšiu generačnú priepasť. Značka Gap bola prvou z mnohých obchodov, ktoré predávali iba Levi's. V roku 1973 začala značka Gap vyrábať vlastné džínsy, aby sa odlíšili od obchodných domov. Súčasný marketing spoločnosti Gap sa snaží osloviť širokú demografickú skupinu zákazníkov, zatiaľ čo Banana Republic predstavuje sofistikovaný imidž so samovyjadrujúcou ľahkou osobnosťou a Old Navy sa zameriava na „zábavu, módu a hodnoty“ pre rodiny a mladších zákazníkov.
Značka GAP
Značka Gap sa zo začiatku zameriavala najmä na mladšiu generáciu, pričom aj svojím názvom odkazovala na vtedajšiu generačnú priepasť. V roku 1973 začali Gap vyrábať vlastné džínsy, aby sa odlíšili od existujúcich obchodných domov. Súčasný marketing spoločnosti Gap sa snaží osloviť už aj oveľa širšiu demografickú skupinu zákazníkov. Na GLAMI nájdeš prehľadne Gap dámsku , pánsku aj detskú kolekciu.
Ako vznikla značka GAP?
Spoločnosť Gap vznikla v roku 1969 a založil ju Donald Fisher spolu s manželkou Doris F. Fisher v kalifornskom San Franciscu. Spoločnosť prevádzkuje šesť hlavných divízií: Gap, Banana Republic, Old Navy, Intermix, Hill City a Athleta. Donald Fisher založil značku GAP po tom, čo v obchodných domoch v San Franciscu nedokázal nájsť džínsy, ktoré by mu sadli. Ak hľadáš kvalitné Gap nohavice, rifle či iné kvalitné a trendy oblečenie, na GLAMI si správne.
Gap Kids
V roku 1986 začala značka napĺňať ďalšiu svoju víziu, ktorá pramenila z potreby zaobstarať detské oblečenia počas baby boomu. Vznikla tak značka GAP Kids, ktorá predstavila pohodlhé, štýlové a kvalitné oblečenie pre deti. Koncept od začiatku zaznamenal obrovský úspech. Detské oblečenie značky GAP nájdeš vďaka GLAMI prehľadne. Pod jednou strechou tu nájdeš najširšiu ponuku dievčenského, chlapčenského aj Gap oblečenia pre bábätka.