Burberry je britská značka, považovaná za jednu z 15 najobľúbenejších luxusných onine značiek. Zaraďuje sa tak ku menám ako Louis Vuitton, Gucci, Dior alebo Prada. Burberry je jednou z technologicky najvyspelejších módnych značiek našej doby. Niet divu, že mottom značky je heslo: Prorsum, čo v preklade znamená „Vpred“. Značku Burberry si obľúbili britskí aristokrati, ale aj celebrity ako Cara Delevigne alebo americká redaktorka Vogue Anna Wintour.
História značky
Značku Burberry založil v roku 1856 Thomas Burberry. Pôvodne slúžila na maloobchodný predaj oblečenia pre športovcov. V roku 1879 Thomas Burberry vynašiel gabardín, ktorý bol v roku 1888 patentovaný. Ide o priedušnú tkaninu, odolnú voči poveternostným vplyvom. Po skončení 2. svetovej vojny začala značka Burberry dodávať britskej armáde množstvo vojenského oblečenia a príslušenstva, vrátane trenčkotu. V roku 2004 expandovala značka Burberry do USA a v roku 2008 aj na Blízky východ.
Slávny Burberry trenčkot
Slávny trenčkot Burberry uzrel svetlo sveta v roku 1914. Trenčkot bol vyrobený z gabardínu. Tento materiál efektívne odpudzuje vodu, preto je ideálnym materiálom pre britskú armádu. Dôstojnícke plášte sa preto začali vyrábať spoločnosťou Burberry práve s použitívm gabarbínu. Po vojne sa trenčkot stal obľúbeným módnym kúskom aj medzi bežnými ľuďmi.
Udržateľnosť v podaní Burberry
Spoločnosť Burberry sa dlhodobo zameriava na zníženie vplyvu módneho priemyslu na životné prostredie a na transformáciu priemyslu prostredníctvom spolupráce a environmentálneho povedomia. V roku 2020 bolo 75% bavlny použitej spoločnosťou Burberry zaobstaraných udržateľnejšie. Pokiaľ ide o kožu, Burberry používala iba kožu od certifikovaných dodávateľov.
Ikonický šek Burberry
Ikonický šek Burberry bol prvýkrát vyrobený v 20. rokoch minulého storočia a je registrovaný ako ochranná známka spoločnosti Burberry. Tento šek sa používa najmä ako podšívka pre trenčkoty Burberry. V roku 2018 predstavila značka Burberry šek Burberry Rainbow na podporu komunít LGBTQ+.
Virtuálny obchod
Značka Burberry spolupracovala aj so spoločnosťou Tencent a spoločne vytvorili vlastný mini program, ktorý vás zavedie do virtuálneho maloobchodu Burberry. Cieľom bolo priblíženie značky zákazníkovi. Tento obchod sa fyzicky nachádza v čínskom Šanghaji, no navštíviť ho môžete aj virtuálne.
Udržateľnosť v podaní Burberry
Spoločnosť Burberry sa dlhodobo zameriava na zníženie vplyvu módneho priemyslu na životné prostredie a na transformáciu priemyslu prostredníctvom spolupráce a environmentálneho povedomia. V roku 2020 bolo 75% bavlny použitej spoločnosťou Burberry zaobstaraných udržateľnejšie. Pokiaľ ide o kožu, Burberry používala iba kožu od certifikovaných dodávateľov.
Značka Burberry
Burberry je britská značka, považovaná za jednu z 15 najobľúbenejších luxusných onine značiek. Zaraďuje sa tak ku menám ako Louis Vuitton, Gucci, Dior alebo Prada. Burberry je jednou z technologicky najvyspelejších módnych značiek našej doby. Niet divu, že mottom značky je heslo: Prorsum, čo v preklade znamená „Vpred“. Značku Burberry si obľúbili britskí aristokrati, ale aj celebrity ako Cara Delevigne alebo americká redaktorka Vogue Anna Wintour.
Ako vznikla značka Burberry?
Značku Burberry založil v roku 1856 Thomas Burberry. Pôvodne slúžila na maloobchodný predaj oblečenia pre športovcov. V roku 1879 Thomas Burberry vynašiel gabardín, ktorý bol v roku 1888 patentovaný. Ide o priedušnú tkaninu, odolnú voči poveternostným vplyvom. Po skončení 2. svetovej vojny začala značka Burberry dodávať britskej armáde množstvo vojenského oblečenia a príslušenstva, vrátane trenčkotu. V roku 2004 expandovala značka Burberry do USA a v roku 2008 aj na Blízky východ.
Trenčkoty aj ďalšia móda od Burberry
Slávny trenčkot Burberry uzrel svetlo sveta v roku 1914. Trenčkot bol vyrobený z gabardínu. Tento materiál efektívne odpudzuje vodu, preto je ideálnym materiálom pre britskú armádu. Dôstojnícke plášte sa preto začali vyrábať spoločnosťou Burberry práve s použitívm gabarbínu. Po vojne sa trenčkot stal obľúbeným módnym kúskom aj medzi bežnými ľuďmi.